donderdag 2 december 2010

Japan en zijn contradicties'

Japan het land van de opkomende zon is zoals we merken een land waar de zon tegelijkertijd op kan komen maar ook onder gaat! Alles hier lijkt twee zijde te hebben. Als je net denkt dat je je als onbehouwen hollander een beetje hebt aangetast aan de japanse etiquette dan blijkt dat het tegenovergestelde weer waar is! Japan is de dichter bevolkt dan Nederland, toch lijkt niemand op elkaars huid te zitten, mensen hebben hier een omgangs vorm gevonden met elkaar die op een rustige en beleefde manier lijkt te werken. Het vreemde is dat je in een grote stad(kleine steden hebben ze hier volgens mij niet) geen vervuiling ziet op de straat! Maar aan de andere kant, als je een prullenbak zoekt is deze nergens te vinden. Overal kun je Sigaretten kopen maar nergens mag je ze oproken! Het is hier trouwens geoorloofd om om half negen s'ochtends een halve liter bier open te trekken zonder dat iemand je vreemd aankijkt. Dat is zelfs voor een doorgewinterde bierliefhebber(red. ik) best wel even opkijken. Het is hier vreemd om hand in hand met elkaar over straat te lopen maar gelukkig kun je in de Seks shop wel een real doll kopen die op een twaalf jarig schoolmeisje lijkt! Als je hier verkouden bent draag je keurig een masker voor je mond, en als je klaar bent met eten kun je gerust je eerste gang weer naar boven roggelen.
Het oude leven en het nieuwe gaan hier hand in hand! Ik ga maar weer eens een nieuw manga verhaal schrijven op mijn mobieltje denk ik........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten